Jestem specjalistą od kanalizacji – gdzie szukać zleceń?
przez redaktor · Opublikowano · Zaktualizowano

Każdy fachowiec rozpoczynający własną działalność lub zmieniający branżę musi zmierzyć się z reklamą i poszukiwaniem klientów na własną rękę. Jeżeli jest się dobrym w wykonywanej pracy, klienci z czasem sami będą się zgłaszać z polecenia. Jednak pierwsze miesiące lub lata mogą być trudne i wymagające. Warto zastanowić się gdzie szukać zleceń.
Budowlanka
Specjaliści od kanalizacji i instalacji wodnej mają spore wzięcie przy projektowaniu i budowie domów. Wiele ludzi buduje systemem gospodarczym i zleca pewne prace specjalistom, dlatego warto poszukać takich klientów. Na start można też podjąć współpracę z deweloperem lub firmą budowlaną – zacznij od wysyłania do lokalnych przedsiębiorstw swojej oferty. Fajnie, gdybyś miał prostą stronę internetową z opisem swojej działalności, gdyż to zawsze dobrze wygląda.
Portale ogłoszeniowe
W Internecie warto znaleźć lokalne portale z ogłoszeniami. Zazwyczaj wypromowanie ogłoszenia kosztuje kilka złotych, ale opłaca się zainwestować na start w fajne i widoczne ogłoszenie, które może przynieść nam wielu klientów. Młodzi ludzie mający problem z kanalizacją lub robiący remonty mieszkania specjalistów szukają często w Internecie. Są również strony z ogłoszeniami na portalach społecznościowych, tam też warto się udzielać i promować swoje usługi.
Wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie
Dobrym pomysłem jest rozesłanie swojej oferty do zarządców nieruchomości i do spółdzielni mieszkaniowych. To instytucje, które zarządzają dużą ilością budynków i otrzymują zgłoszenia od mieszkańców o awariach kanalizacji lub zatorach w rurach. Nawiązanie współpracy z takimi jednostkami owocuje stałym napływem zleceń, dlatego warto poświęcić temu trochę czasu.
Tablice ogłoszeń
Na osiedlach i w lokalnych sklepach często wywieszone są tablice ogłoszeń. To świetny sposób aby dotrzeć ze swoimi usługami do starych osób. Wystarczy wywiesić swoją ulotkę – najlepiej taką z możliwością oderwania numeru telefonu. To dość tanie rozwiązanie, które może się sprawdzić na większych osiedlach lub wioskach.
Reklama w prasie
Wracają do tradycyjnych reklam, warto przeanalizować reklamę w lokalnej prasie. Najpierw sprawdźmy czy dana gazeta jest dalej czytana i czy ma wzięcie. Jeżeli tak, to zdecydowanie warto umieścić w niej swoje ogłoszenie lub reklamę graficzną przyciągającą wzrok.